Veilig en betrouwbaar: gemeente Almelo als eerste over op Transactiestandaard 4.0

Almelo heeft als eerste gemeente de overgang voltooid naar Transactiestandaard 4.0 voor het Digitaal Klantdossier (DKD). Lost Lemon heeft dit samen met de gemeente gerealiseerd.

Gepubliceerd op: 1 april 2021

Veilig gegevens uitwisselen
Stichting Inlichtingenbureau is verantwoordelijk voor de ontsluiting van gegevens via het Digitaal Klantdossier (DKD). Hier kunnen gemeenten en andere instellingen in het publiek domein informatie opvragen uit de keten van Werk & Inkomen. Vanzelfsprekend moet die uitwisseling van gegevens veilig zijn. Aan verbetering wordt constant gewerkt en daarom is er een nieuwe versie van de transactiestandaard: Transactiestandaard 4.0. Hiermee wordt de veiligheid en betrouwbaarheid van gegevensuitwisseling nog beter gegarandeerd.

Op tijd aan de eisen voldoen
Gemeenten en softwareleveranciers zijn verantwoordelijk voor de veiligheid van hun gegevensuitwisseling. Ze hebben nog enkele maanden de tijd om hun applicaties volledig in te richten op de nieuwe standaard. Lost Lemon is met alle gemeenten in contact die - net zoals Almelo - gebruikmaken van de Lost Lemon-applicaties zoals MensCentraal of de Toolkit E-Formulieren, om ervoor te zorgen dat ook zij op tijd aan de nieuwe eisen voldoen.

Stadhuis Almelo

Nog niet klaar?
Is jouw gemeente nog niet klaar voor Transactiestandaard 4.0? En wil je weten hoe je dat nog op tijd voor elkaar krijgt? Of wil je weten wat Lost Lemon verder voor jouw gemeente kan doen? Neem dan contact met ons op via helpdesk@lostlemon.nl of bel naar 085 489 9080.

U bent hier