Lost Lemon Lab

We slaan de brug tussen de leefwereld van een doelgroep en de systeemwereld van het publieke domein.
 
Wij zien aanknopingspunten in wat iemand drijft. Wie zijn de gezichten achter de statistieken? Hoe ziet hun dagelijks leven eruit, naast zijn of haar (zorg)vraag? Welke behoeften, wensen en motivaties spelen daarbij een rol? Daarop kun je een doelgroep differentiëren om tot passend beleid te komen. Dat ontdekken we in gesprek met de doelgroep zelf, vanuit de overtuiging dat zij zelf de expert zijn van hun eigen beleving. 
 
De inzichten die wij opdoen over inwoners combineren we met de kennis en ervaring die wij hebben vanuit het sociaal domein. Ook gaan we met uitvoerende professionals in gesprek om op te halen waar zij zoal tegenaan lopen en gaan we op iteratieve wijze na waar er nog kansen liggen. Op die manier leveren wij geen abstracte lange termijn aanbevelingen op, maar zorgen wij voor handzame oplossingen die we vanaf morgen meteen in de praktijk kunnen brengen.
 
"Onderzoek van Lost Lemon onderscheidt zich, doordat wij letterlijk naast de doelgroep zitten. We spreken met de mensen zelf en laten hen hun verhaal vertellen. Zo krijgen we het echte beeld van de dagelijkse werkelijkheid. Daarentegen wil ik als onderzoeker niet dat kennis onderin een bureaula verdwijnt. Daarom maken wij ook de vertaalslag naar de praktijk. Onze kennis van het sociaal domein komt dan goed van pas."
Rebecca van der Meer, consultant / onderzoeker

 

Ingrid Hendriksen, Jenny Wildenbos, Jasper Muskiet, Rebecca van der Meer

U bent hier