Flevoland blij met flexibel kunnen inspelen op aanpassingen Tozo

Gemeenten zijn al sinds het begin van de corona-pandemie druk met de Tozo (Tijdelijke overbruggingsregeling zelfstandig ondernemers). Het is een ingewikkelde regeling, die inmiddels ook nog eens meermalen is aangepast, wat de uitvoering er niet eenvoudiger op maakt. Lost Lemon maakt het voor gemeenten wél makkelijker en helpt hen bij de uitvoering van de Tozo.

Gepubliceerd op: 7 januari 2021

Tozo Lemon Kit
In april al kwam Lost Lemon met de eerste versie van het Tozo-portaal en bood de ‘Tozo Lemon Kit’ aan. Niemand kon toen voorzien hoe lang de corona-crisis zou duren en in welke mate ondernemers door de maatregelen zouden worden getroffen. De Tozo-regeling is inmiddels een aantal keren aangepast en waarschijnlijk volgen er nog meer aanpassingen.

Zelfstandigenloket Flevoland
Het Zelfstandigenloket Flevoland ─ een samenwerking van de gemeenten Almere, Dronten, Lelystad, Noordoostpolder, Urk en Zeewolde ─ vatte in april direct de koe bij de horens en Lost Lemon heeft de eerste versie van het Tozo-portaal gerealiseerd. Inmiddels verlopen alle circa 15.000 aanvragen, verlengingen en mutaties rond de Tozo bij het Zelfstandigenloket Flevoland honderd procent digitaal. Dat geldt ook voor de communicatie met de klant. Denk aan het opvragen van extra informatie of het delen van beschikkingen.

Snel en flexibel meegroeien
De Tozo-ontwikkelingen staan niet stil. Ook ons Tozo-portaal groeit snel en flexibel mee met continu in ontwikkeling zijnde regelgeving. Met slimme oplossingen sluiten we aan op de databases en backoffice-applicaties van de gemeente, zodat er geen migratietraject nodig is. We zorgden voor een volledige overdracht van alle gegevens naar de gemeentelijke systemen. Nieuwe landelijke wijzigingen van de regeling worden snel en eenvoudig ingevoerd. Zo kan de gemeente de kwaliteit van de dienstverlening hoog houden.

Gebruiksvriendelijk en efficiënt
Dat het Zelfstandigenloket Flevoland daar blij mee is, blijkt uit het commentaar van Henri van Ulsen van de gemeente Lelystad:

“Wij hebben de communicatie rond Tozo volledig gedigitaliseerd. Lost Lemon heeft dat voor ons gerealiseerd, inclusief de nodige ondersteuning. We hebben hier enkele tientallen extra mensen ingehuurd om de meer dan 10.000 aanvragen te laten toetsen op compleetheid. Zij konden direct vrijwel moeiteloos met het systeem werken. Gebruiksvriendelijk dus. En erg efficiënt!”

Meer weten of direct aan de slag?
We horen het graag als je meer wilt weten over onze Tozo-dienstverlening en/of als we ook jouw gemeente kunnen ondersteunen bij uitvoering van de Tozo. Neem contact op met je contactpersoon bij Lost Lemon, bel onze helpdesk via 085-4899080 of stuur een e-mail.

U bent hier