Ook gemeente Hoorn kiest voor Mijn GemeentePortaal

De gemeente Hoorn neemt goede communicatie met de burger serieus. Om ook de digitale interactie met haar burgers te optimaliseren, heeft Hoorn gekozen voor het werken met Mijn GemeentePortaal (MGP).

Gepubliceerd op: 3 augustus 2020

Breed inzetbaar instrument
Het door Lost Lemon ontwikkelde en aangeboden MGP biedt gemeenten een breed inzetbaar instrument voor digitale communicatie en interactie met de burger. Zo kan iedere burger inloggen met zijn/haar DigiD om zo de persoonlijke gegevens in te kijken. Hij/Zij kan zelf contactgegevens invullen, die dan automatisch met de gemeente worden gedeeld. En desgewenst ontvangt de burger notificaties als er een bericht of document voor hem/haar in het portaal klaarstaat.

De gemeente gebruikt MGP om documenten te delen of vragenformulieren te verzenden, die de burger in het portaal bekijkt of invult. En de burger kan op zijn beurt weer vanuit MGP documenten naar de gemeente sturen. Daarnaast kan een burger e-formulieren invullen en uitkeringsspecificaties en jaaropgaven downloaden. Ingevulde vragenformulieren en bijlagen blijven beschikbaar voor inzage.

Aanvraag Bijzondere Bijstand
Het aanvragen van bijzondere bijstand ligt voor velen gevoelig. Hoe fijn is het als je dat digitaal kunt regelen. De gemeente Hoorn heeft daarom besloten het MGP als eerste in te zetten voor die Aanvraag Bijzondere Bijstand. Daarnaast gaat Hoorn het zorgplan uit MensCentraal in het portaal delen met de burger. Die kan dan online een reactie geven op het plan.

Beoordelen van zorg
Ook gaat de gemeente Hoorn MGP inzetten om aan de burger te vragen de zorg van Jeugd en vooral de Wmo te beoordelen. Het portaal biedt namelijk de gelegenheid om tijdens het leveren/ontvangen van zorg feedback te vragen/geven. De burger kan immers makkelijker vragen beantwoorden als de zorg nog plaatsvindt. De gemeente krijgt zo meer accurate antwoorden en dus betere feedback.

De voordelen van MGP op een rijtje

  • Klantvriendelijker werken
  • Papierloos werken
  • Minder uitvoeringskosten
  • Veilig informatie delen
  • Kortere doorlooptijden
  • Inzicht in zorgbehoefte
  • Inzicht in plan van aanpak
  • Inzicht in klanttevredenheid
  • Beheer en onderhoud applicatie inbegrepen
  • Zelf controle over inhoud en aanbod dienstverlening

Meer weten?
Wil je meer weten over Mijn GemeentePortaal of over wat Lost Lemon voor jouw organisatie kan betekenen? Neem dan contact op met Johan van der Waal via johanvanderwaal@lostlemon.nl of bel ons op 085 489 8888.

U bent hier