Onderzoek "Laaggeletterden in Beeld"

Beïnvloedt laaggeletterdheid jouw klanten en organisatie?
Onderzoek naar laaggeletterdheid laat zien dat één op de negen Nederlanders laaggeletterd is. Laaggeletterden hebben moeite met het begrijpen van digitale formulieren op jouw website. Ze weten zich ook geen raad met het invullen van formulieren of het schrijven van sollicitatiebrieven. 

Lost Lemon en Muzus starten het onderzoek “Laaggeletterden in Beeld”.
Hoe werven we meer laaggeletterden en zorgen we dat we meer van deze laaggeletterden ook daadwerkelijk toeleiden naar les?  Deze vraag onderzoeken we samen met laaggeletterden en professionals uit het veld. Lees hier de flyer met meer informatie of kijk hier het filmpje over ons project.

Dit onderzoek levert kennis op over:

  • De verschillende typen laaggeletterden; hun drijfveren, hun motivaties en behoeften.
  • Werkwijzen en aanpakken per type laaggeletterde.
  • Beproefde werkwijzen in de taalketen (vindplaatsen-taalhuizen-taalaanbieders) om laaggeletterden te vinden en te motiveren tot scholing. 

Innovatie in aanpak laaggeletterdheid krijgt financiële impuls.
Het ministerie van VWS gaf op 9 november vijf organisaties de opdracht om een nieuwe aanpak tegen lage taal-, reken- en digitale vaardigheden bij volwassenen te ontwikkelen. Lost Lemon is daar met dit project één van.

Meer weten?

Stuur een mail naar petradoelen@lostlemon.nl

U bent hier